Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015

Τιμής ένεκεν



Επειδή, εκτός από πάρα πολύ πλούσια, είμαι και λάτρης των βιβλίων (μη φοβάσαι, δεν πρόκειται να σου πω πόσα εκατομμύρια σελίδων έχω διαβάσει), σήμερα δημοσιεύω κείμενο του Ευγένιου Αρανίτση, τιμής ένεκεν. Γιατί; Άφησέ με να γνωρίζω μόνο εγώ το "γιατί".

"Εκείνο το τόσο εργατικό και εφευρετικό και πολύ καθωσπρέπει κτλ. κτλ. γεροντάκι, ο Τζεπέτο ο, ας τον πούμε έτσι, πατέρας του Πινόκιο, πήρε μια μέρα δυο τρεις σανίδες, λίγη κόλλα κι ένα πινέλο, κι έφτιαξε ένα παιδάκι που ζωντάνεψε και άρχισε να μιλάει, και που, αντί, ο ηλίθιος, να το λατρέψει παράφορα, αντί να το 'χει μη στάξει και μη βρέξει, αντί να το πονέσει σαν την ίδια του τη σάρκα, και αντί να το κρατήσει σφιχτά στην αγκαλιά του και με την καρδιά του να δακρύσει κοιτώντας το στα μάτια, τέλος αντί να περιμένει να γίνει δώδεκα χρονών και να το παρουσιάσει στο Ναό για να μιλήσει στους ιερείς- εν ολίγοις: αντί να πέσει γονυκλινής και νυχθημερόν να ευγνωμονεί τον Θεό γι' αυτή την υπέρ-καταπληκτική εύνοια, άρχισε να γκρινιάζει και να μεμψιμοιρεί με αιτιολογικό ότι το παιδί έλεγε ψέματα. Ακολούθησαν οι γνωστές συνέπειες." 

Ευγένιος Αρανίτσης, "Ιστορίες που άρεσαν σε μερικούς ανθρώπους που ξέρω"

18 σχόλια:

  1. Καλησπέρα σας κυρία Γκανούτα.
    Ω! Τι ωραία λόγια,με συνεπήραν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ συγκινούμαι που σου άρεσε η επιλογή μου.
      Ευχαριστώ για την επίσκεψη!

      Διαγραφή
  2. Να σου πω...Δεν είχε κι άδικο αυτος ο Τζεπέτο....Ελυσσίαξε το παλιόπαιδο λέμε! Και τι δε σκέφτηκε όμως...Μέχρι και σε φάλαινα μέσα πήγε και μπήκε!
    Ωχ,εκει βρήκε τον πατέρα του!
    Ξανα ωχ,να δεις που απο αυτόν πήρε και το κουσουρι με τα ψέματα.
    Ωχ,ωχ,ωχ αυτο το είχε κάνει και ο Ιωνάς!Μα τι ζήλεψαν πια κι όλοι το κάνουν?
    --Σαλιάγκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άδικο είχε. Τα παιδιά μας οφείλουμε να τα αγαπούμε όπως είναι. Έχω βέβαια δεν έχω παιδιά (εκτός από συνταξιούχος και πάρα πολύ πλούσια είμαι και άκληρη γεροντοκόρη), αλλά εάν είχα θα τα αγαπούσα όσο παλιόπαιδα και να ήταν. Αλλιώς, θα ακολουθούσαν οι γνωστές συνέπειες, που γράφει και ο συγγραφεύς!
      Ίσως πάλι να τα λέω αυτά επειδή ακριβώς δεν έχω παιδιά και μπορώ να μιλάω εκ του ασφαλούς.

      Διαγραφή
  3. Καλά και τα λόγια αλλά να είχαμε και καμιά μπριζόλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ λιγούρεψα τουλούμπες...είναι και το πένθος...

      Διαγραφή
    2. @mahler76
      Και κανένα παϊδάκι, δεν θα ήταν κακό...

      Διαγραφή
    3. @Λεκάνα
      Δεν θέλω να σε σοκάρω, αλλά μόνο με σοκολάτες ξεπερνιούνται τα πένθη.

      Διαγραφή
    4. Συμφωνώ, βοηθά και η Μερέντα

      Διαγραφή
    5. @Delirium Tremens
      Και τα τσουρέκια με μερέντα επίσης, αγαπητέ!

      Διαγραφή
  4. Είδες Λουίζα? Είδες κάτι απαιτητικοί γονείς? Που δεν χορταίνουν τις στιγμές με τα παιδιά τους, όπως είναι και μένουν μόνο να ζητούν και να απαιτούν από εκείνα όλο και περισσότερα κατορθώματα. Και το κυριότερο. Είναι αχάριστοι γιατί αυτά τους έτυχαν. Αυτά τα παιδιά τους έτυχαν, όχι άλλα. Θα μπορούσε να μη τους τύχει και τίποτα και να μείνουν με την επιθυμία να είχαν παιδιά κι ας ήταν όπως θέλαν.... Αλλά όχι, εκεί, να τα ξεζουμίσουμε τα παιδιά. Να τα κάνουμε με το ζόρι και το στανιό αυτό που δε γίναμε εμείς....

    καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. πέρασα να υποβάλλω τα σέβη μου αγαπητή Λουίζα, το βιβλίο αυτό το έχω κι εγώ και μάλλον μου άρεσε τότε που το είχα διαβάσει (πάνε και πολλά χρόνια), να είστε καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πολύ καλά κάνατε. Εν ευθέτω χρόνω, θα περάσω κι εγώ από εσάς. Τώρα δεν μπορώ. Είμαι νεγκλιζέ.
      Στη φωτογραφία είστε εσείς;
      Σας ξέρω από κάπου;

      Διαγραφή
    2. λέτε να γνωριζόμαστε; από που όμως; το άβαταρ που έχετε δεν με βοηθά... ο χρόνος θα δείξει (κι αυτή την Λεκάνα να την προσέξετε, καλό κορίτσι δε λέω - είμαστε και παρολίγον κουμπάροι - αλλά σπέρνει παντού την διχόνοια...), σας εύχομαι μια υπέροχη Κυριακή και τα λέμε

      Διαγραφή
    3. Ίσως έχουμε συναντηθεί κάπου. Δεν ξέρω. Πρέπει να μου δώσετε λίγο χρόνο να ανασύρω τις μνήμες μου και σας πω. Οσονούπω θα βάλω δική μου φωτογραφία στο προφίλ μου. Ίσως με αναγνωρίσετε εσείς, εάν έχουμε συναντηθεί στο παρελθόν.
      Θα έχω το νου μου σ' αυτήν τη Λεκάνα. Ευχαριστώ που με προειδοποιήσατε!
      Καλημέρα σας!

      Διαγραφή
    4. @blueprints
      ήθελα να ξερα δεν ντρέπεσαι;
      αυτά κάθεσαι και λες δεξιά και αριστερά;

      Διαγραφή
    5. @Λεκάνα
      Μάλλον ήλθες αργά και ο κ. BLUEPRINTS δεν πρόκειται να δει την επίπληξή σου τέτοια ώρα.

      Διαγραφή