Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Ζοζέφ



Εκτός από κηπουρό, σωφέρ, κυρία συντροφιάς και κυρία που ασχολείται με τα οικιακά, έχω και έναν μάγειρα. Σεφ αυτοαποκαλείται, τρομάρα του... Τον Ζοζέφ. Γεννηθείς και γαλουχηθείς εις την Μαλάξα του νομού Χανίων. Τώρα πώς από Σήφης έγινε Ζοζέφ, αγνοώ. Ίσως γιατί σπούδασε στη Lenôtre... 
Για να μην μακρηγορώ, θα μπω ευθύς στο θέμα και στον διάλογο που διημείφθη μεταξύ μας. 
-Μαντάμ, περίσσεψαν κάτι φράουλες από το κέικ που είχα φτιάξει προχθές. 
-Ποιο κέικ; Εκείνο που δεν είχες ξασπρίσει τα αμύγδαλα και σου βγήκε πιο σκούρο κι από τον Denzel Washington; 
-Μάλιστα μαντάμ. Μαύρο, μαύρο, αλλά ψίχουλο δεν αφήσατε. Όμως άλλο λέμε τώρα. Για τις φράουλες που περίσσεψαν. 
-Κι εγώ τι θες να κάνω; 
-Τίποτα. Λέω να φτιάξω ένα τιραμισού με φράουλες, χωρίς αυγά, για δύο. 
-Δεν μου λες Ζοζέφ; Τι ακριβώς πίνεις; Γίνεται τιραμισού χωρίς αυγά; Πού το είδες γραμμένο αυτό; Να το κεράσουμε και πουθενά και να μας περάσουν για τίποτα μουρλοκακομοίρες βλαχάρες τελευταίες, που δεν ξεύρουν την τύφλα τους από ζαχαροπλαστική; 
-Το είδα στην Lifo, μαζί με άλλες συνταγές με φράουλες και όχι μόνον θα το φτιάξω, αλλά απαιτώ να παραθέσετε τον σύνδεσμο στο blog σας, ούτως ώστε να τον επισκεφτούν αναγνώστες/τριες που τυχόν ενδιαφέρονται. 
-Μα, τιραμισού χωρίς αυγά; 
-Αυτό που είπα μαντάμ. 

Τι να κάνω τώρα; Δεν του χαλάω χατίρι. Είναι άξιος μάγειρας και, το κυριότερο, ομορφάντρας. 
Άρα; Ιδού ο σύνδεσμος και καλή επιτυχία.

Μα, τιραμισού χωρίς αυγά;

38 σχόλια:

  1. Αν και δεν είναι της τάξης μου να φτιάχνω γλυκά, εμείς στο σπίτι μας παραδίπλα από τα μπουρδέλα τα αγοράζαμε όλα, φαίνεται πολύ ενδιαφέρον, και διαιτητικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και για πες... Είχε καλά ζαχαροπλαστεία παραδίπλα από τα μπουρδέλα;

      Διαγραφή
    2. Καλέ τα καλύτερα. Εκεί ζαχαρώνονταν τα κορίτσια του τίμιου μόχθου πριν πάνε για δουλειά. Τα βλέπαμε όλα εμείς από το σπίτι που καθόμασταν αραχτές γιατί είχαμε και δούλες για τις δουλειές και άρα χρόνο ελεύθερο, αμ πως.

      Διαγραφή
    3. Αν και δεν τις λέμε πια δούλες, αντιλαμβάνομαι τι λες.
      Κι εγώ εξ ίσου αραχτή θαυμάζω τα κορίτσια μου που χορεύουν Καν-Καν στο Καφέ Σαντάν μου!
      Αλλά αυτά δεν έχουν σημασία.
      Σημασία έχει που είσαι από καλή γενιά, με τις πατισερί δίπλα στο σπίτι σου και τα μπουρδέλα επίσης, με το υπηρετικό προσωπικό, με τα σέα σου και τα μέα σου! Είσαι της τάξεώς μου, με λίγα λόγια.
      Θαρρώ θα κουμπαριάσουμε πάνω στα μπολ με τιραμισού χωρίς αυγά, του Ζοζέφ!

      Διαγραφή
    4. Ε ναι λοιπόν θα κουμπαριάσουμε πάνω στα μέλια και τα σορόπια.

      Διαγραφή
    5. Λέγε μου κι άλλα τέτοια! Μπορώ να τα ακούω μέχρι το πρωί!
      Πες με "κουμπάρα", επιτέλους.
      Πες το μου να το ακούσω...
      Τέλος πάντων, γράψε το να το διαβάσω, για να ακριβολογώ...

      Διαγραφή
    6. Σε εκείνα τα μπουρδέλα δούλευα και εγώ τότε σαν Λεκάνα γ'.Πήγαινα στου Γιακουμή το μπακάλικο και έφτιαχνα για τα κορίτσια ΤΙΡΑΜΙΣΟΥ χωρίς αυγά.Ήμουν ανεπρόκοπη τότε.Κατόπιν έγινα Αρχιλεκάνα και έφτιαχνα ΤΙΡΑΜΙΣΟΥ με αυγά διότι έγινα προκομένη και ήθελα να παντρευτώ.
      Οπότε πες στον Ζοζέφ ότι αν θέλει να παντρευτεί μόνο ΤΙΡΑΜΙΣΟΥ με αυγά.Αλλιώς θα μείνει στο ράφι.
      Συγχαρητήρια και για την κουμπαριά!

      Διαγραφή
    7. Ναι τις είδαμε και αυτές που βάζουν τα αυγά. Παντρεύτηκαν την χοληστερίνη.

      Διαγραφή
    8. Θα παρακαλούσα να μην μιλάμε για χοληστερίνη. Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί. Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  2. Εγώ έκαμα ένα προφιτερόλ χάρμα το περασμένο ΣΚ. Δυστυχώς μόνο η ανάμνησή του μένει για πάντα χαραγμένη στις ψυχές μας και τα λιπαρά του για πάντα εύστοχα τοποθρτημένα εις την μπάκα τη γλυκειά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, κάπου το πήρε το μάτι μου αυτό το θεσπέσιο, στην όψη τουλάχιστον, καθώς δεν το γεύτηκα, προφιτερόλ!
      Η μπάκα, όπως την αποκαλείτε, στην ηλικία σας δε΄ν είναι τίποτε άλλο παρά ύψος!

      Διαγραφή
  3. Πασίχαρης που ανακάλυψα το blog σας κ. Γκανούτα. Επιτέλους μια κυρία με στυλ, αέρα, άποψη και ήθος ,(στην ηθική, δεν θα αναφερθώ).

    Υ.Γ. Ο σεφ σας, για τον οποίον μόνο υποτιμητικά σχόλια επιφυλάσσετε, οφείλω να σας ενημερώσω ότι υπήρξε διάσημος όχι μόνον στην νήσο Κρήτη αλλά και εις ολόκληρη την λεκάνη της Μεσογείου. Ambassadors και πρωθυπουργοί, επίτιμοι και μέλη του διεθνούς jet-set έκαναν κράτηση μήνες ενωρίτερα προκειμένου να γευτούν τις περίφημες σπεσιαλιτέ του, πριν επιλέξει να αποσυρθεί στα κτήματά σας και να γίνετε (εξ' αιτίας του μεγάλου του θαυμασμού και ίσως του κρυφού του έρωτος προς εσάς) ο μοναδικός αποδέκτης του εκπληκτικού του ταλέντου.
    Και λυπούμε που θα σας κάνω τέτοια πικρή επισήμανση στην πρώτη μας διαδικτυακή συνάντηση, αλλά το tiramisu με αυγά έχει πεθάνει από τον προηγούμενο αιώνα, σε κάποιο κ...χώρι, στα χέρια της κουτσής Μαρίας. Αυτά με κάθε σεβασμό, και να με συγχωρείτε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ιδού η απόδειξις από τότε, στην αρχή της καριέρας του, όταν ακόμη λεγόταν Ιωσήφ και καταπιανόταν με τα εύκολα....

      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.101225616653358.2080.101212709987982&type=3

      Διαγραφή
    2. Ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό (Γ. Βουλγαράκης, 4-9-2008), αγαπητό Ποντικοδρόμιο.

      ΥΓ. Νομίζει ότι το κρατά κρυφό τον έρωτά του δι' εμέ. Η αλήθεια είναι ότι με θέλει σαν τρελός ο σαρδανάπαλος και γι αυτό μου φέρεται κάπως απότομα και νευρικά. Τι να πω... Τον καταλαβαίνω...
      Μα φυσικά και ήξερα τα έργα και τις ημέρες του Ζοζέφ, γι αυτό άλλωστε και τον πήρα στη δούλεψή μου! Αλλά δεν του θυμίζω τα περασμένα μεγαλεία του, γιατί μπορεί να την κάνει με ελαφρά και πού θα βρίσκω άλλον μάγειρα τόσο όμορφο.
      Και σε κάθε περίπτωση, να τα δεχθώ όλα, αλλά το τιραμισού χωρίς αυγά, θα χρειαστώ άλλον ένα αιώνα για να το συνηθίσω.
      Μα υπάρχει και κουτσή Μαρία; Εγώ μόνο κουτσή Μαρίκα ήξευρα, Θεός σχωρέστην...

      Διαγραφή
  4. Νομίζω ότι το έγραψα και κάπου αλλού, αλλά ας είναι...

    Μα γίνεται τιραμισού χωρίς αυγά όντως; Νόμιζα ότι ήταν απλά ένας αστικός (έστω Δυτικών προαστείων) μύθος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι που είσαι κακοπροαίρετος Μπλού!

      Διαγραφή
    2. ασχολίαστο... (μην αρχίσει κι η Λεκάνα πάλι να βγάζει χολή)

      Διαγραφή
    3. @Αχ Εσύ ήσουν τελικά...
      Δυτικά Προάστια; Υπάρχουν και τέτοια;
      Τέλος πάντων, εκεί καταντήσαμε ως λαός. Να φτιάχνουμε τιραμισού χωρίς αυγά. Μας έφαγε η παγκοσμιοποίηση...

      Διαγραφή
    4. μάλιστα εγώ...
      Ναι υπάρχουν κι αυτά, αλλά που να τα γνωρίζετε εσείς από την Φιλοθέη; άντε μέχρι Ψυχικό να φτάσετε (αλήθεια το καφέ Σαντάν που βρίσκεται θυμήστε μου;), αυτό το γκλομπάλιτι κι εμένα με εκνευρίζει, σαλούτ με μια Κριστάλ βεβαίως... (μα τι μου θυμίζει αυτή η σαμπάνια, να θυμηθώ να την μνημονεύσω σε προσεχές ποστ)

      Διαγραφή
    5. Πού είναι η Σάντα Φω, αν έχεις υπ' όψη σου, περνάς απέναντι, δεύτερο στενό, Λεμπέση 20 & Καλλιρρόης. Ε, εκεί ακριβώς είναι το Καφέ Σαντάν.
      Κριστάλ. Να την μνημονεύσεις. Θα το ήθελα.

      Διαγραφή
  5. Συγχωρέστε με, αλλά σαν γνήσιος Ιταλός που ήμουν στην προηγούμενη ζωή μου, θα προτιμήσω την γνήσια συνταγή. Βλέπετε, όταν ήμουν οδοιπόρος στην Τοσκάνη, με είχαν κεράσει ένα τέτοιο, και είμαι καρμικά δεμένος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πτωχέ μου Ζοζέφ, πού σε κατήντησε ο έρως!!! Εσύ, ο πρώτος που ησπάσθη την Nouvelle Cuisine αρχικώς και την Cuisine Moleculaire εσχάτως, να αναμετράσαι με την καρμική ανάμνηση του κάθε πτωχού τέως οδοιπόρου της Τοσκάνης, που ζητιάνευε στα καλντερίμια του Firenze…

      Διαγραφή
    2. @Leo De Stino
      Αγαπητέ Leo De Stino, όσο σας γνωρίζω, τόσο πιο πολύ σας συμπαθώ.
      Είμαι υπέρ των γνήσιων συνταγών και ουχί της Nouvelle Cuisine και συναφών νεωτερισμών. Είμαι δε από εκείνες που προτιμούν τα μελομακάρονα άνευ σοκολάτας. Παραδοσιακά. Και ουδόλως ευθύνεται το τεράστιο της ηλικίας μου σ' αυτό. Απλώς, είναι θέμα τάξης.

      Διαγραφή
    3. @pontikodromio
      Ε όχι και πτωχός ο Ζοζέφ! Τα κέρατά μου τον πληρώνω...

      Διαγραφή
    4. Aμαν βρε κυρα-Λουίζα! Παρολίγο να με σκοτώσετε με την τελευταία ατάκα! Στο λαιμό μου κάθισε η αγκινάρα που έτρωγα!

      Διαγραφή
    5. Και για πες... Α λα πολίτα τις είχες τις αγκινάρες;

      Διαγραφή
  6. μα γιατι να χαλάσετε τις λίγες φραουλες που σας έμειναν για ένα ανεπίτρεπτο τιραμισού χωρίς αυγά και δεν αναπαριστούσατε μεταξύ σας την ταινία «9 ½ Εβδομάδες» ! Πιο πολύ θα το ευχαριστιόσασταν απο το γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πείτε τα κυρία μου! Ανεπίτρεπτο το χωρίς αυγά! Αφήστε που το δοκίμασα και ακόμα κλαίω τις φράουλες... Αλλά, βλέπετε, τους πειραματισμούς ο Ζοζέφ τους έχει για την μαγειρική του και τη ζαχαροπλαστική του και όχι για άλλα πράγματα.
      Αδυνατώ να καταλάβω τους σημερινούς νέους...

      Διαγραφή
  7. μα τιραμισού χωρίς αυγά; αναρωτιέμαι τι κάνει από γεύση...
    γιατί δεν τις πασπαλίζατε με λιωμένη σοκολάτα, εν ανάγκη λίγη μερέντα που είναι και αφροδισιακή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που έρχεστε στα λόγια μου. Μα τιραμισού χωρίς αυγά;

      Διαγραφή